Within the Sri Vaishnavite tradition, the belief is that all aspects of Lord Vishnu are expansions or emanations of the Lord himself. This belief is peculiar to SriVaishnavism, and not reflected within other Vaishnavite traditions, such as Madhva tattvavada, and so forth.
In any case, according to the Sri Vaishnavite philosophy, the Sudarshana Chakra, the Panchajanya, Garuda, Ananta Shesha, etc, are all expansions of Vishnu.
The Sudarshana Chakra is represented as a 16 handed form of Vishnu, and is the main implement of Vishnu's justice. The Sudarshana derives its energy from Yoga Narasimha, the form of Vishnu in anger. The other forms of Narasimha, such as Laxmi Narasimha or Narasimha with Prahlada, are understood to be calm and benevolent. This leaves Ugra Narasimha, which is thought to be too angry to worship.
Also according to Aagama Sastras - there is a need for Sudarshana Azhwar to be always backed up by some form of energy. Ideally it is supposed to be a "Simha Moorthy"- any simha moorthy for that matter - for the same purposes as mentioned that the Sudarshana derives his energy from Yoga Narasimha - although no mention has been made of the Avatar. It has been put into practice by our acharyas and guru's who decided to modify the aagama slightly that Narasimha would be the most apt moorthy behind the Sudarshana Azhwar.
சக்கரத்தாழ்வார் பின்னால் நரசிம்மர் இருப்பது ஏன்?
திருமாலின் கையிலுள்ள சக்கரத்தை சக்கரத்தாழ்வார் என்பர். பக்தர்களின் துன்பம் தீர்க்க திருமாலால் ஏவப்படும் ஆயுதம் இது. சக்கரத்தை வழிபட்டால் துன்பம் உடனடியாக நீங்கும் என்பது ஐதீகம். பக்தனான பிரகலாதனைக் காக்க திருமால் நரசிம்மராக அவதரித்தார். தாயின் கருவில் இருந்து வராததால், இந்த அவதாரத்தை அவசரத் திருக்கோலம் என்பர். நாளை என்பது நரசிம்மனுக்கு கிடையாது என்று குறிப்பிடுவர். துன்பத்தில் இருந்து விடுபட்டு உடனடியாக நற்பலன் உண்டாக சக்கரத்தையும், நரசிம்மரையும் ஒருசேர வழிபடுவது சிறப்பு. இதன் அடிப்படையில் கோவில்களில் சக்கரத்தாழ்வாரையும், நரசிம்மரையும் முன்னும் பின்னுமாக வைத்து சன்னிதி எழுப்புவர்.
No comments:
Post a Comment